كارخانه در گزارش اخبار ورزشی:

مربیان ایرانی كارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد

مربیان ایرانی كارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد

اخبار ورزشی: كارشناس والیبال ایران با اشاره به قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی، اظهار داشت: مربیان ایرانی تابحال اتفاقات بزرگی را رقم زده اند.



مصطفی كارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قهرمانی تیم والیبال جوانان در رقابت های جهانی اظهار داشت: با عنایت به حضور ۳-۴ دوره ام در رقابت های قهرمانی جهان به خوبی می دانم كه جوانان ایران كار بزرگی انجام دادند. عنوان قهرمانی جهان در رده جوانان بسادگی به دست نمی آید. والیبالیست های جوان ایران كار بزرگی انجام دادند. بهروز عطایی سرمربی تیم و فدراسیون می دانند چه كاربزرگی انجام داده اند. آنها دل مردم را شاد كردند و امیدوارم بازیكنان جوان به حال خود رها نشوند.
توجه به چشم سرمایه بهترین پاداش است
كارشناس والیبال با تاكید بر اینكه در گذشته نگرانی هایی درباره پشتوانه تیم ملی بزرگسال وجود داشت اظهار داشت: نگران جایگزین سعید معروف و موسوی بودیم اما حالا با قهرمانی جوانان در جهان دیگر جای نگرانی نیست. بهترین پاداش برای این تیم این است كه مورد توجه قرار بگیرند و به آنها به چشم سرمایه نگاه شود.
قهرمانی در جهان سنت شكنی بود
وی در پاسخ به این سوال كه قهرمانی تیم قبل از آغاز مسابقات قابل پیش بینی بود یا خیر؟ اظهار داشت: كسب نتیجه در هیچ تورنمنتی را نمی توان پیش بینی نمود اما با عنایت به بضاعتی كه در تیم وجود داشت و اینكه حدود ۶ بازیكن سابقه بازی در تیم بزرگسال را داشتند حضور در جمع چهار تیم شدنی بود. اینكه تیم موفق شد در فینال بازی های حضور پیدا كند و قهرمان شود سنت شكنی بود.
با اتحاد و همبستگی می توان كارهای بزرگی كرد
كارخانه اضافه كرد: حالا نوبت تیم بزرگسالان است تا بتوانیم عنوان قهرمان جهان را كسب و ثابت نماییم والیبال از بهترین تیم های توپی و گروهی در ایران است. به این باور رسیده ایم كه در رده های سنی والیبال كارهای بزرگ انجام دهیم. مربیان تجربه و آگاهی لازم را دارند، شرایط سخت افزاری در فدراسیون مهیا است. ما راه را پیدا كرده ایم. فدراسیون نشان داده با خرد جمعی، اتحاد جمعی و همبستگی می توان كارهای بزرگی كرد.
مربیان ایرانی باید مورد توجه قرار بگیرند
كارخانه كه در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم جوانان را در رقابت های قهرمانی جهان بر عهده داشت و برای اولین بار عنوان سومی برای ایران به دست آمد در پاسخ به این سوال كه آیا از پتانسیل مربیان ایرانی به خوبی استفاده می شود؟ اظهار داشت: تمام قهرمانی ها و نخستین های والیبال در رده سنی نوجوانان و جوانان در سطح آسیا و جهان توسط مربیان ایرانی به دست آمده است. مربیان ایرانی باید بیش تر مورد توجه قرار بگیرند. به شرط حمایت و باور مربیان ایرانی نتایج خوبی به دست خواهد آمد.
وظیفه سنگینی بر دوش عطایی است
وی در ادامه اشاره كرد: مربیان رده های نوجوانان و جوانان باید بدون تغییر به كار خود ادامه دهند. بطور قطع وظیفه سنگینی بر دوش بهروز عطایی است. دو سال دیگر مسابقات قهرمانی جهان برگزار می گردد و از امروز باید به فكر آینده باشیم. تا به امروز ۹۰ درصد كار خوب پیش رفته است. امیدوارم به صد درصد برسیم و بدون نگران و دغدغه به راه ادامه دهیم. زمان یكه قهرمان جهان می شویم كشورهای دیگر نگران می شوند. امیدوارم آینده از آن والیبال باشد.
آسیب شناسی كنیم
كارشناس والیبال درباره شرایط تیم ملی در اولین مرحله رقابت های انتخابی المپیك ۲۰۲۰ اظهار داشت: سطح رقابت های انتخابی المپیك از مسابقات لیگ ملت ها به مراتب بالاتر است، تیم ها با تركیب كامل، با تمام قوا و بدون ریسك وارد مسابقات خواهند شد. باید حواسمان جمع باشد، با جدیت تمرینات را پشت سر بگذاریم و سطح مهارتی را افزایش دهیم. نقاط قوت و ضعف شناسایی و لطمه شنایی صورت گیرد.
والیبال دلسوز و عاشق می خواهد
كارخانه در پاسخ به این سوال كه از فردا ثبت نام كاندیداهای والیبال شروع می شود، زمزمه های حضور داورزنی نیز وجود دارد نظر شما چیست؟ اظهار داشت: بعنوان عضوی از خانواده والیبال نظرم این است فردی باید در انتخابات حاضر شود كه دلسوزانه و عاشقانه والیبال را حمایت كند. والیبال به فردی نیاز دارد تا این رشته را به جلو هل دهد، انرژی و تجربه كافی داشته باشد و از تجربیات و دانشش برای پیشرفت والیبال استفاده نماید.
برنامه طولانی مدت نیاز والیبال است
وی اشاره كرد: فرقی نمی كند چه كسی باشد. فقط والیبال به فردی نیاز دارد كه روز به روز همدلی و همبستگی را در این رشته بیش تر كند. آفت والیبال عدم همبستگی، عدم حس دلسوزی و عدم خرد جمعی است. باخرد جمعی به موفقیت خواهیم رسید. دیگر زمان برنامه های مقطعی نیست هم اكنون نیاز به برنامه های میان مدت و طولانی مدت داریم چونكه والیبال راه خودرا پیدا كرده است و برای ادامه موفقیت ها به برنامه طولانی مدت نیاز داریم.


منبع:

1398/05/06
13:17:28
5.0 / 5
4678
تگهای خبر: المپیك , بازیكن , تیم , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی