ابزاری برای كاهش صدا در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

ابزاری برای كاهش صدا در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

یك شركت فعال در عرصه تولید ابزار پزشكی، ابزاری ابداع كرده است كه می تواند میزان سر و صدا را در بخش مراقبت های ویژه نوزادان كم كند.


به گزارش اخبار ورزشی به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، یک شرکت بنام "Invictus Medical" که در حوزه ابزار پزشکی فعال است، نوعی ابزار کنترل صدا ابداع کرده است که می تواند سطح صدا را در بخش مراقبت های ویژه نوزادان کم کند.
پژوهش های پیشین نشان داده اند که سر و صدا در بخش مراقبت های ویژه نوزادان می تواند برای نوازادان نابالغی که در دستگاه هستند، نتایج منفی داشته باشد. این سر و صداها نه تنها به الگوهای خواب نوزادان صدمه می رساند، بلکه می تواند الگوهای غذا خوردن آنها را هم مختل کند و به افزایش غیر عادی وزن منجر شود.
هم اکنون، تلاش هایی برای مرتفع ساختن این مشکلات صورت می گیرند که از میان آنها می توان به استفاده از نور به جای هشدارهای پر سر و صدا اشاره نمود اما کارآیی این روش ها هنوز اثبات نشده است. پژوهشگران این شرکت برای کاهش میزان سر و صدا، ابزاری معروف به "Neoasis" ابداع نموده اند که می تواند صدای محیط مورد نظر را بکاهد.
این ابزار می تواند امواجی را منتشر کند که صدای محیط را از بین می برند. Neoasis، صدای محیط را تشخیص می دهد و سپس محاسبه می کند که چه امواجی را برای کاهش صدا بفرستد. این ابزار می تواند صدایی را هم در بین امواج بفرستد که امکان برقراری ارتباط میان بیمار و پرستار را فراهم می آورد.
پژوهشگران، Neoasis را در یک فضای شبیه سازی شده از بخش مراقبت های ویژه نوزادان آزمایش کردند که میکروفن هایی در آن تعبیه شده بود. آزمایش ها نشان دادند که این ابزار می تواند سطح صداهایی که برای اخطار منتشر می شوند، کم کند.
پژوهشگران باور دارند که Neoasis می تواند صدا را در فضای واقعی بخش مراقبت های ویژه نوزادان کم کند اما نتایج آزمایش باید ابتدا بررسی های بالینی تایید شوند.
این پژوهش، در مجله "PLOS ONE" به چاپ رسید.




منبع:

1399/04/30
14:27:40
5.0 / 5
2464
تگهای خبر: دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی