گزارش مهر از لیگ كشتی بانوان؛

ظهور استعدادهای جدید و نگرانی برای آینده، همه در انتظار رئیس بعدی

ظهور استعدادهای جدید و نگرانی برای آینده، همه در انتظار رئیس بعدی

اخبار ورزشی: فصل سوم رقابتهای لیگ كشتی كلاسیك بانوان درشرایطی مورد پیگیری قرار|گرفت كه اهالی این رشته نوپا چشم انتظار حضور رئیس جدید هستند و انتظار دارند همچنان مورد حمایت قرار بگیرند.



به گزارش خبرنگار مهر، فصل سوم رقابت های لیگ كشتی كلاسیك بانوان روز جمعه در خانه كشتی محمد بنا برگزار گردید. تیم های نور مازندران، مجله دنیای كشتی مازندارن، فرزند اورامانات كرمانشاه، حمید سوریان، شهر ما شهرداری مشهد و گلبهار خراسان رضوی شش تیم حاضر در فصل سوم مسابقات بودند.
دختران مازندرانی در تیم قهرمانان نور با هت تریك، قهرمانِ سومین دوره مسابقات لیگ برتر كشتی شدند و حال در اندیشه كسب چهارمین قهرمانی در فصل آخرِ رقابت ها و در نهایت قهرمانی درانتها اولین دوره مسابقات لیگ برتر كشتی بانوان هستند. ۲۶ داور مسابقات را قضاوت كردند و مریم ارم آبادی، فاطمه كدخدازاده، لیلا امانی و سمیه خانی چهار داور بین المللی كشتی بانوان باز كشتی ها را قضاوت كردند.
در فصل سوم مسابقات لیگ كشتی بانوان، زهرا یزدانی و فاطمه نیكبخت مدال آوران تورنمنت بین المللی لبنان باز حضور داشتند كه شكست یزدانی مقابل شیدا فهیمی، كشتی گیر جوان تیم حمید سوریان اتفاق غیر قابل پیش بینی بود و این نشان از پیشرفت كشتی زنان و معرفی چهره های جدید برای آینده كشتی بانوان است.
كشتی بانوان وارد دومین سال حضورش در ورزش كشور شده است، رشته ای نوپا كه با وجود جدیدالورود شدنش در ورزش كشور گام های خوبی برداشته است. برگزاری رقابت های قهرمانی كشور، مسابقات آزاد، انتخابی تیم ملی، اعزام به اولین تورنمنت بین المللی و كسب عنوان قهرمانی رقابت ها و برگزاری مسابقات لیگ برتر همچون اقدامات مهم و تاثیر گذاری بود كه فدراسیون كشتی حدود یك سال و دو ماه گذشته در بخش بانوان انجام داده است.
رسول خادم از اصلی ترین حامیان كشتی بانوان بود كه تلاش بسیاری برای سر و سامان دادن به این رشته كرد تا دختران كشتی گیری كه سال هاست در آرزوی رفتن به روی تشك كشتی بودن نا امید نشوند. حال با رفتن رسول خادم تمام نگاه دختران كشتی گیر به رئیس آینده است، كسی كه مقرر است سكان هدایت ورزش اول كشور را بر عهده بگیرد. خواسته دختران كشتی گیر از رئیس جدید این است تا كشتی زنان را مانند گذشته حمایت كند.
در كنار رشته نوپا كشتی، وزنه برداری بانوان باز بهمن ماه سال پیش به صورت رسمی فعالیتش را در كشور شروع كرد. بانوان وزنه بردار باز روز گذشته در سالن حاضر و از نزدیك شاهد رقابت دختران كشتی گیر بودند و از یكدیگر حمایت كردند.
* قضاوت روی تشك هنوز محقق نشده است
سمیه خانی داور بین المللی كشتی بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد اظهار داشت: با عنایت به سابقه اندك كشتی كلاسیك و با تلاش فدراسیون كه منظمی در راس آن قرار دارد و حمایت های امامی و ارم آبادی روند آموزش داوران به سرعت انجام شد. هم اكنون ۲۷ داور در اختیار داریم و امید به بیش تر شدن تعداد آنها است، داورانی با دانش بالا كه در مسابقات قضاوت خوبی داشته باشند و موجب اعتلای بیش تر كشتی شوند. چهار داور بین المللی بانوان در مسابقات آسیایی نونهالان و روز جهانی كودك قضاوت كردند. البته حضور داوران خانم در رقابت های بین المللی از دو سال پیش در مسابقات تبریز محقق شد و بعنوان قاضی شركت كردیم. داوری وسط هنوز محقق نشده است و امید داریم كه حداقل در مسابقات نونهالان این اتفاق بیافتد.
* نگرانی ما از رئیس آینده فدراسیون كشتی است
آنا براتی، مربی تیم ملی و سرمربی تیم «شهر ما شهرداری مشهد» باز اظهار داشت: با گذشت هر فصل، سطح كیفی كشتی دختران بهتر می شود، اگر بخواهیم سطح كیفی كشتی زنان در اولین دوره رقابت های قهرمانی كشور را با فصل سوم مسابقات لیگ برتر مقایسه نماییم تفاوت آن زمین تا آسمان است. دیگر مانند روزهای نخستِ فعالیت كشتی بانوان نیست كه فنون رشته های جودو و ووشو را در مسابقات شاهد باشیم، بانوان كشتی گیر شده اند و كشتی می گیرند. نگرانی من و خیلی دیگر از دختران كشتی گیر رئیس آینده فدراسیون است. شاید رئیس فدراسیون آینده بگوید اصلا بخش بانوان نباشد. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چون دختران بسیاری عاشق كشتی هستند و با علاقه به روی تشك كشتی می روند. در مشهد وضعیت ما خیلی بهتر شده است، تبلیغات كمی می توانیم انجام دهیم اما شرایط خوب است. یكی دیگر از خواسته های ما بحث شرایط سنی است، من باز همچون فدراسیون طرفدار استعدادیابی هستم اما بعضی از كشتی گیران به سبب شرط سنی به حق شان نمی رسند. كشتی گیری مانند شیرین تولایی از شروع مسابقات لیگ حتی یك باخت نداشته است اما به سبب شرط سنی اجازه حضور در رقابت های قهرمانی كشور را ندارد.
* كشتی با یزدانی برایم حیثیتی بود
شیدا فهیمی كه موفق به شكست زهرا یزدانی در فصل سوم رقابت های لیگ شده بود اظهار داشت: بسیار تلاش نموده بودم، تمام فكر و تمركزم را برای كشتی مقابل یزدانی گذاشته بودم تا او را شكست دهم. كشتی با یزدانی برایم حیثیتی بود و او را به خوبی آنالیز كرده بودم. از تیم ملی ژیمناستیك در كشتی حاضر شده ام و ۸ ماه است این رشته را آغاز نموده ام، رسول خادم بسیار كوشش كرد تا زنان باز سهمی در كشتی داشته باشند، كشتی ورزش اول كشور است و امید داریم رئیس آینده از بخش زنان حمایت كند. به دختران می گویم بجنگید حتی اگر عقب افتادید و شكسست خوردید باز هم امید داشته باشید.

1397/10/08
13:38:57
5.0 / 5
4527
تگهای خبر: آموزش , تیم , رقابت , سرعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی