در گزارش اخبار ورزشی عنوان شد؛

۴۵۰۰ بانوی تكواندو كار در اردبیل فعالیت می نمایند

۴۵۰۰ بانوی تكواندو كار در اردبیل فعالیت می نمایند

اخبار ورزشی: نایب رییس هیئت تكواندوی استان اردبیل از فعالیت 4500 بانوی تكواندو كار و برنامه ریزی برای تعالی این رشته ورزشی در اردبیل آگاهی داد.


مینا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه چهار هزار و ۵۰۰ بانوی تكواندو كار در اردبیل فعالیت می نمایند، اضافه كرد: توجه به برنامه های فرهنگی، تكریم خانواده شهدا، تجلیل از مقام آوران و مربیان، تجلیل از پیشكسوتان و چندین برنامه مهم دیگر شامل برنامه ریزی برای لیگ استان و كشور، دعوت از مدرسین زبده فدراسیون جهت بالا بردن سطح علمی مربیان و داوران استان، برگزاری مسابقات برون استانی و دوره های داوری و مربیگری درجه بالا در استان همچون برنامه های آتی تكواندوی بانوان استان است. وی عنوان كرد: سال ۹۶ كه بعنوان محركی برای موفقیت تكواندوكاران بانوی اردبیلی محسوب می شد، پس از ۱۸ سال انتظار برای قهرمانی در رده سنی جوانان، بالاخره طلسم شكست و مقام سوم مسابقات قهرمان كشوری جام سفیر توسط ناهید درخشان به ثبت رسید تا در نهایت نخستین دعوت شده به مسابقات ورود به تیم ملی از استان مشخص شود. نایب رییس هیئت تكواندوی استان اردبیل تصریح كرد: در سال ۹۶ دوره مربیگری و داوری در استان به صورت كشوری انجام شد كه از ۶ مربی به ۴۵ مربی و از ۶ داور به ۲۳ داور در استان پیشرفت كردیم. وی افزود: در سال ۹۷ باز اقتدار دختران تكواندو كار اردبیلی به اثبات رسید بطوریكه مریم نعمتی در رده سنی نوجوانان مقام اول و كیمیا خانزاده در همان رده مقام سوم را به خود اختصاص داد و در همین سال مبینا جاهد به مقام اول مسابقات نونهالان دست یافت.
قاسمی در تشریح دستاوردهای سال جاری نیز عنوان كرد: در سال ۹۸ مریم نعمتی مدال برنز و كیمیا خانزاده مدال نقره مسابقات كشوری جوانان را به خود اختصاص دادند كه به سبب لطمه دیدگی جدی كیمیا خانزاده از اردوی تیم ملی جا ماند. در كنار رویدادهای مهم كشوری، در مسابقات بسیج نیز طی سه سال متوالی چندین مدال رنگارنگ داشتیم كه آخرین مقام ها در سال ۹۸ شامل دو مدال طلا و سوم تیمی در میان ۳۳ استان حاضر در مسابقات بود كه به بانوان اردبیلی اختصاص یافت. وی ادامه داد: در رده سنی جوانان نیز الهام ابراهیمی مدال طلا و سارا بیگناه در رده سنی نونهال مدال نقره كسب كردند كه در نوع خود بسیار باارزش است. نایب رییس هیئت تكواندوی استان اردبیل اشاره كرد: برگزاری دو دوره آزمون بانوان دان ۳ و ۴ به میزبانی اردبیل همچون دستاوردهای مهمی بود كه به آن دست یافتیم؛ همین طور حضور در لیگ نوجوانان و خردسالان برای نخستین بار كه ره آورد آن كسب مقام دوم تیمی خردسالان در سطح منطقه بود.


منبع:

1398/11/11
12:34:21
5.0 / 5
4723
تگهای خبر: پیشكسوت , تیم , شكست , فدراسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی