حرف های جالب مدافع گلزن استقلال

حرف های جالب مدافع گلزن استقلال

به گزارش اخبار ورزشی خبرورزشی نوشت: مدافع بوشهری استقلال اظهار داشت: من عاشق مك گری گور یكی از قهرمانان UFC (مبارزات آزاد) در دنیا هستم و خیلی او و استایلش را دوست دارم به همین خاطر این خوشی را پس از گلزنی انجام می دهم.


محمد دانشگر مدافع بوشهری استقلال دومین فصل حضورش را در آبی های پایتخت سپری می كند و تقریباً هر مربی ای كه به این تیم آمده از او بعنوان مدافع فیكس استفاده می نماید. به بهانه عید نوروز سراغ مدافع بلندقامت استقلالی ها رفتیم تا با او گپ بزنیم. گفت وگوی ما با دانشگر را در ادامه می خوانید. كرونا این روزها همه چیز را تحت تأثیر خودش قرار داده، تو با آن چه می كنی؟
جا دارد اول سال نو را به همه مردم عزیزم و شما تبریك بگویم. امیدوارم امسال بهترین ها برای كشورمان اتفاق بیفتد و مردم ما از شر این همه بلا دور باشند. من هم مثل بسیاری از مردم خودم را قرنطینه كردم و در خانه ماندم تا زندگی به شرایط عادی برگردد. از مردم ایران هم می خواهم شما را به خدا قسم در خانه هایتان بمانید و سفر نروید. تا می توانید مسائل بهداشتی را رعایت كنید تا همه با هم بتوانیم این ویروس لعنتی را شكست دهیم. واقعاً اوضاع خوب نیست. امیدوارم مسئولان هم شرایط لازم را فراهم آورند تا اتفاق بدتری پیش نیاید. تو هم به خاطر همین ویروس در تهران ماندی؟
بله دقیقاً همین است. خب من هم دوست داشتم مثل بقیه مردم كنار خانواده ام باشم و سال را با آنها نو كنم، ولی مجبور شدم در تهران بمانم، چون جان عزیزانم از هر چیزی برایم مهم تر است. امیدوارم همه این مسئله را درك كنند. بهترین خاطره ات از عید چیست؟
خب نوروز همیشه حس تازگی و نو شدن به آدم می دهد و كل این ایام همیشه خاطرات خوش بوده است. كنار خانواده و دوستان بودن، لباس نو خریدن و عیدی گرفتن بهترین لحظات از عید نوروز است. موضوعی كه خب به سبب شرایط خاص امسال امكان پذیر نیست و من تنها در تهران هستم. بهترین عیدی كه گرفتی چه بود و از چه كسی آنرا دریافت كردی؟
همیشه بهترین عیدی را آدم از پدر و مادرش می گیرد و من هم بهترین عیدی ام را از آنها گرفتم یك ۱۰ هزار تومانی نو و خشك بود و حسابی برایم جذاب بود. سال ۹۸ به لحاظ فوتبالی برای تو چطور بود؟
خدا را شكر خوب بود و من به لحاظ فوتبالی توانستم پیشرفت زیادی داشته باشم. خدا را شكر توانستم به لحاظ گلزنی عملكرد خوبی داشته باشم و به تیمم كمك كنم. با اینكه مدافع هستم، ولی تا به اینجا برای استقلال ۵ گل زدم و ۲ پاس گل هم دادم. امیدوارم بتوانم همین روند را تا اختتام فصل ادامه دهم و مهره مثمرثمری برای استقلال باشم. برای سال جدید چه آرزوهایی داری؟
خب آرزو می كنم اقتصاد جامعه اوضاع بهتری پیدا كند و مردم زندگی شان پرروزی و پررونق باشد. سلامتی هم به كل جامعه برگردد و این ویروس شوم از ایران و همه جای دنیا نابود شود. به لحاظ فوتبالی هم اول دوست دارم در سال جدید به همراه استقلال بتوانم یك جام به دست بیاورم تا هواداران شاد شوند، چون لیاقتش را دارند و طی سال های اخیر كمی اذیت شدند. پس از آن هم دوست دارم اگر قسمت شد و فرصتی پیش آمد لژیونر شوم و بازی در خارج از ایران را تجربه كنم. به ملی پوش شدن فكر نمی كنی؟
خب بازی در تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی بشمار می رود و هر كس دوست دارد پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن كند. بطور قطع من هم به دعوت شدن به تیم ملی فكر می كنم و دوست دارم این اتفاق در سال جدید رخ دهد. برای رسیدن به آن هم تمام تلاشم را می كنم. اگر دعوت شوم كه با جان و دل برای كشورم بازی می كنم اگر هم قسمت نشد و دعوت نشدم از صمیم قلب برای موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی دعا می كنم. جالب است بدانید من در همه رده ها پیراهن تیم ملی را پوشیدم به جز بزرگسالان كه امیدوارم این افتخار هم نصیبم شود. از بین گل هایی كه در این فصل به ثمر رساندی كدام را بیشتر از همه دوست داری؟
خب هر گلی یك طعمی دارد. هر چند گلزنی در هر شرایطی برای استقلال خیلی لذتبخش است. واقعاً همه گل هایی كه زدم را دوست دارم، ولی اگر بخواهم فقط یك گل را بگویم گلم به صنعت نفت آبادان را انتخاب خواهم كرد. كلاً در آن دیدار خیلی خوب بازی كردیم و شاید یكی از بهترین بازی های استقلال در این فصل را شاهد بودیم. اتفاقاً در آن دیدار پاس گل پنجم را هم من به میلیچ دادم و او یك گل زیبا زد. خوشحالی جالبی هم پس از گلزنی انجام می دهی، این نوع از خوشی پس از گل دلیل خاصی دارد؟
بله من عاشق مك گری گور یكی از قهرمانان UFC (مبارزات آزاد) در دنیا هستم و خیلی او و استایلش را دوست دارم به همین خاطر این خوشی را پس از گلزنی انجام می دهم و به صورتی به مك گری گور ابراز علاقه خودم را نشان می دهم. صمیمی ترین دوستانت در استقلال چه كسانی هستند؟
ما یك تیم هستیم و همه بچه ها با هم ارتباط خوب و نزدیكی دارند. من هم رابطه ام با كل تیم بسیار عالی است، ولی خب با روزبه چشمی، فرشید اسماعلیلی و داریوش شجاعیان صمیمی تر هستم و ارتباط بیشتری خارج از فوتبال دارم. گفتی داریوش شجاعیان، از او و مصدومیتش خبر داری؟ یادم می آید پس از لطمه دیدگی شدید داریوش در یكی از بازی های استقلال با پیراهنی كه عكس او روی آن بود به زمین آمدی...
بله داریوش از دوستان بسیار عالی و نزدیك من است و با وی در تماسم. فعلاً مشغول مداوای خودش است و امیدوارم هر چه زودتر و با قدرت به میادین برگردد. داریوش برای استقلال زحمات زیادی كشیده و به نظرم یكی از بهترین بازیكنان ایران است. از ته دلم برایش آرزوی سلامتی می كنم و خدا كند دیگر هیچ گاه پایش را در كلینیك نگذارد و مصدوم نشود. ما اعضای كل تیم بی صبرانه منتظر بازگشت داریوش در سال جدید هستیم. تو سال قبل هم با استراماچونی و هم فرهاد مجیدی كار كردی؛ نظرت درباب این دو مربی چیست؟
استراماچونی مربی بسیار بزرگ و امروزی بود. خیلی به استقلال كمك كرد و من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. از هر لحاظ كه حساب كنی استرا فوق العاده بود. امیدوارم امثال استراماچونی زیاد به فوتبال ایران بیایند، چون سطح كیفی فوتبال ما را بالا می برند همین طور نباید چنین مربیان درجه یكی را به این راحتی از دست بدهیم. فرهاد مجیدی هم كه دیگر نیاز به تعریف من ندارد. اسطوره باشگاه استقلال است و البته فوق العاده باانگیزه در كارش. همه ما باید تلاش نماییم تا او بهترین نتایج را بگیرد و بتواند هواداران را خوشحال كند. مهدی قایدی یكی از ستاره های استقلال در سالی كه گذشت بود، چه شد كه مهدی آنقدر متحول شد؟
مهدی بچه محل و هم استانی من است و خیلی خوب می شناسمش. به هر حال سال قبل سال او بود و توانست بدرخشد. به نظرم مهدی كم كم به یك فوتبالیست حرفه ای تبدیل می شود كه می تواند در اروپا بازی كند و به نظرم حقش است كه به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود. ضمن اینكه نباید فراموش نماییم ازدواج مهدی هم به نفعش شد و تأثیر زیادی در پیشرفت او داشت. من به شخصه بعنوان یك دوست و هم تیمی برای مهدی خیلی خوشحالم و امیدوارم بهترین ها برایش رقم بخورد. تو نمی خواهی در سال جدید متأهل شوی؟
نه، تاكنون به این قضیه فكر نكردم و شرایطش پیش نیامد. فكر نمی كنم فعلاً ازدواج كنم و قرار نیست در سال جدید اتفاقی بیفتد. تو پیش از آمدن به استقلال از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی، اگر پس از اتمام قراردادت باردیگر پرسپولیس به تو پیشنهاد بدهد، قبول می كنی؟
نه اصلاً این اتفاق نمی افتد خیال تان راحت باشد. من استقلالی ام و تیمم و هوادارانش را خیلی دوست دارم و روی آنها تعصب دارم. با كمال احترام برای پرسپولیس كه تیم بزرگ و پرطرفداری است به این تیم نمی روم و تا آخر عمرم استقلالی می مانم. در بین تیم های خارجی طرفدار كدام تیم هستی؟
كمی اینتر را دوست دارم، ولی طرفدار تیم باشگاه خاصی نیستم با اینكه تقریباً بیشتر بازی های اروپایی را دنبال می كنم. من فقط عاشق فوتبال برزیل و تیم ملی این كشور هستم. واقعاً برزیل را از ته قلبم دوست دارم و همیشه پیگیر این تیم هستم. پس پس از شكست سنگین برزیل مقابل آلمان با نتیجه ۷ بر یك حسابی اذیت شدی.
شاید باورتان نشود، ولی داشتم دیوانه می شدم. خیلی حالم بد شد و شوك عجیبی به من وارد شد. به جرأت می توانم بگویم یكی از بدترین روزهای زندگی ام بود. امیدوارم دیگر آن شب تكرار نشود. الگوی فوتبالی ات چه كسی است؟
در میان خارجی ها بازی لوسیو را خیلی دوست داشتم، چون مدافع جسور و نترسی بود. خیلی قوی و محكم بازی می كرد و به صورتی به كسی باج نمی داد. در میان بازیكنان داخلی هم علاقه زیادی به بازی سهراب بختیاری زاده داشتم و همیشه بازی هایش را دنبال می كردم. به نظرم او یكی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ما بشمار می رود و امیدوارم هرجا كه هست سلامت و موفق باشد. در ضمن این را هم بگویم عاشق رونالدو نازاریو مهاجم تكرارنشدنی برزیل هم بودم، واقعاً مثل او دیگر نمی آید. كدام مهاجم در لیگ خودمان بیشتر از همه تو را اذیت كرد و بازی كردن جلویش برای تو سخت بود؟
خب ما در لیگ برتر مهاجم باكیفیت زیادی داریم كه هر كدام به صورتی ستاره تیم شان هستند، ولی به جرأت می گویم مهدی طارمی یك چیز دیگری بود و خیلی بازی مقابل او دشوار است و مرا خیلی اذیت كرد. مهدی یكی از بهترین مهاجمان فوتبال آسیا بشمار می رود و الان هم كیفیتش را در فوتبال اروپا می بینید. امیدوارم همیشه موفق باشد و بدرخشد. از بین بازیكنانی كه در فوتبال ما می شناسی یك سفره هفت سین درست كن.
(كمی مكث). سردار آزمون، آرمین سهرابیان، سیدمهدی رحمتی، سیدحسین حسینی، سهراب بختیاری زاده، سروش رفیعی و سیامك كوهنورد. به غیر از فوتبال چه تفریحاتی داری؟
خب اكثراً وقتی بازی یا تمرین نداریم در خانه هستیم و خیلی بیرون نمی رویم. به همین خاطر من خیلی به فیلم علاقه دارم. مخصوصاً اگر اینكه كمدی و طنز باشد. به همین خاطر سریال پایتخت را فوق العاده دوست دارم. به غیر از فیلم هم معمولاً با بچه ها پلی استیشن بازی می نماییم. من عاشق بازی فیفا هستم. از هم تیمی هایت با كدام شان بازی می كنی؟
داریوش شجاعیان و روزبه چشمی كه اصلاً حریفان قدری نیستند و من به راحتی آنها را شكست می دهم. فقط مهدی قایدی بازی اش خوب است و قدرت مان تقریباً برابر است. بعضی وقت ها من او را می برم و گاهی اوقات هم مهدی مرا شكست می دهد. بازیگر مورد علاقه ات چه كسی است؟
خیلی امیر جعفری را دوست دارم و می دانم او یك استقلالی چند آتیشه است. حرف آخر؟
ممنون از تماس شما. سال نو را به شما و همه همكاران تان تبریك می گویم. امیدوارم در كارتان موفق باشید و بهترین ها برای تان رقم بخورد. خدا كند هر چه زودتر این ویروس لعنتی شرش كنده شود و از كشور ما برود تا مردم بتوانند در آرامش و سلامت كنار خانواده های شان زندگی كنند. ۲۵۵ ۴۱


منبع:

1399/01/03
11:54:17
5.0 / 5
3248
تگهای خبر: استقلال , بازیكن , باشگاه , پرسپولیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی