محمدرضا داورزنی:

استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی والیبال شدنی نیست

استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی والیبال شدنی نیست

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: هم اكنون و باتوجه به آرمان های والیبال، استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی امكانپذیر نیست.



به گزارش اخبار ورزشی به نقل از فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در اولین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی، اضافه کرد: یکی از آرزوهای بزرگ من، استفاده از کادر صد درصد ایرانی در تیم ملی والیبال است، اما با توجه شرایط کنونی و آرمان والیبال ایران در المپیک و تصویب کمیته فنی، استفاده از سرمربی ایرانی امکان پذیر نیست. اما یقین دارم که در آینده حتما این اتفاق خواهد افتاد و مربیان ایرانی در جهان مطرح خواهند شد.
وی با بیان این که بازیکنان تیم ایران باید به کادر فنی تیم ملی اطمینان کامل داشته باشند تا بهترین عملکرد خودرا ارائه کنند، اشاره کرد: بازی های المپیک میدان بسیار مهمی است و طبیعی است که هر تیمی که از کادر فنی و امکانات بهتری برخودار باشد، احتمال دستیابی بیش تری به اهداف خود دارد.
رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این که افرادی را به کمیته فنی انتخاب سرمربی دعوت کردیم که به دنبال مربی گری در این تیم نیستند، اظهار داشت: این افراد تجربه لازم برای اظهار نظر درباره سرمربی آینده تیم ملی را دارند و از طرف دیگر، در این مساله ذی نفع نیستند.
وی درباره آرمان والیبال ایران در المپیک توکیو که قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است، اضافه کرد: همه باور داریم که والیبالیست های خوب ایران از توانایی بالایی برخوردار می باشند و در صورت تامین امکانات مورد نیاز، تیم های قدرتمند جهان را شکست خواهند داد. تیم ملی ایران تا کنون در مسابقات دیگر، حریفانش در المپیک توکیو را شکست داده است و غلبه مجدد بر آنها نا ممکن نیست.
داورزنی با بیان این که سنگینی تعیین آرمان بیش از هر جای دیگر بر روی دوش فدراسیون است، اظهار داشت: بازی های المپیک میدان لحظه هاست و باید شرایط حضور شایسته تیم ایران در المپیک برقرار شود. فدراسیون با همکاری اعضای خانواده والیبال و رسانه ها، ملی پوشان را برای حضور شایسته در المپیک آماده می کند. داشتن آرمان، یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور شایسته در رویدادهای مهم ورزشی است.
وی افزود: ایران و دیگر تیم های شرکت کننده در المپیک، شش ماه فرصت برگزاری لیگ های داخلی دارند و پس از آن نیز تیم ایران فرصت کوتاهی برای تشکیل اردو، آماده سازی و حضور در لیگ ملت ها دارد. بنابر این اگر آرمان تیم ایران قرار گرفتن در میان چهار تیم برتر المپیک است، باید مربی مناسبی برای کسب این مقام انتخاب نماییم و تشکیل کمیته فنی انتخاب سرمربی نیز با همین هدف انجام شده است.
داورزنی اشاره کرد: محدوده انتخاب سرمربی از بین نفرات بسیار انگشت شماری است. برای اینکه تیم های المپیکی سرمربیان خودرا مشخص کرده اند و برخی مربیان نیز از نظر مسائل شخصی امکان فعالیت در ایران را ندارند و یا تمایلی به کار مربی گری در کشورهای آسیایی را ندارند. از طرف دیگر برخی مربیان خودشان اظهار تمایل برای همکاری در ایران کرده اند.
رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که برخی مربیان تعهدات باشگاهی دارند اما منتظر تصمیم گیری فدراسیون ایران هستند و احتمال تغییر در قرارداد باشگاهی خود دارند، اظهار داشت: البته بعضی از مربیان بزرگ جهان نیز همکاری با یک باشگاه را دلیل بر نپذیرفتن هدایت تیم ملی یک کشور نمی دانند.
وی با یادآوری این که برخی مربیان جهان با بهره گیری از والیبال به تجارت مشغول هستند و انگیزه کافی برای حضور قدرتمند در المپیک را ندارند، اشاره کرد: این مربیان گزینه مناسبی برای تیم ایران نیستند و به همین دلیل، دایره انتخاب سرمربی تیم ملی محدود است و باید از بین مربیانی که انگیزه و برنامه خوبی برای تیم ما دارند، استفاده نمائیم.
داورزنی افزود: مربی انتخابی نباید اولویت نخستش درآمد باشد؛ باید انگیزه های فرامادی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران داشته باشد.
به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مهر، اولین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی اجرا شد. ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، حسینعلی مهران پور، احمد لاهوتی، علی موذن، محمد وکیلی، جهانگیر سیدعباسی، ابراهیم وطن پرست، جعفر هوتهم، محمود افشاردوست، بهنام محمودی، سعید رضایی، فرهاد شاهمیری، جمشید حمیدی و علی شاکری بعنوان کارشناس و پیشکسوت در این جلسه شرکت کردند.
دومین نشست کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه انجام خواهد شد.

1399/06/15
22:45:33
5.0 / 5
2027
تگهای خبر: المپیك , بازیكن , باشگاه , پیشكسوت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی