بعد از به ثمر رساندن ۱۰۱ گل ملی؛

فیفا: رونالدو فرصت های زیادی برای شكستن ركورد دایی دارد

فیفا: رونالدو فرصت های زیادی برای شكستن ركورد دایی دارد

به گزارش اخبار ورزشی سایت فدراسیون جهانی فوتبال به عبور كریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال از ۱۰۰ گل ملی و نزدیك شدن به ركورد علی دایی واكنش نشان داد.



به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مهر، سایت فیفا پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل سوئد با درخشش رونالدو، نوشت: «رونالدو گل های شماره ۱۰۰ و ۱۰۱ ملی خویش را مقابل سوئد به ثمر رساند. او دومین بازیکنی است که به باشگاه صدتایی ها پیوسته است.
رونالدو نخستین گل ملی خویش را در دقیقه ۹۳ و با یک ضربه سر روی ارسال لوییز فیگو در دقیقه ۹۳ به ثمر رساند. وی در آن زمان ۱۹ سال داشت و در نهایت این گل چیزی در بر نداشت چون پرتغال با نتیجه یک به ۲ در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۰۴ مقابل یونان شکست خورد.
۱۶ سال بعد، شماره ۷ پرتغال در دیدار مقابل سوئد به نقطه عطف بعدی دوران فوتبال خود رسید و تعداد گل های خویش را به ۱۰۰ و سپس ۱۰۱ گل ملی رساند. او تنها بازیکن فعال در باشگاه صدتایی ها نیست و علی دایی بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی ایران با ۱۰۹ گل، تنها بازیکنی است که گل های بیشتری به ثمر رسانده است.
با در پیش بودن مسابقات قاره ای دیگر و همینطور بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا دو سال آینده، رونالدو فرصت های زیادی برای شکستن این رکورد دارد.»
به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مهر، فیفا در ادامه گزارش خود آنالیز دقیق و جالبی را از گل های رونالدو به این شرح عرضه کرده است:
* ۱۷ گل از ۱۰۱ گل در بازی های دوستانه به ثمر رسیده است.
* ۵۵ گل با پای راست، ۲۲ گل با پای چپ و ۲۴ گل با ضربه سر به ثمر رسیده است.
* ۱۰ گل با ضربات آزاد و ایستگاهی، ۱۱ گل از روی نقطه پنالتی و سایر گل ها در جریان بازی.
* ۳۰ گل از ۱۰۱ گل در ۱۵ دقیقه پایانی یا وقت های اضافه به ثمر رسیده است.
* ۷ گل در جام های جهانی و دو گل در جام کنفدراسیون ها به ثمر رسیده است.
* ۶ گل در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۸ گل در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۱۵ گل در انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسیده است.
* رونالدو در ۱۰۰ مسابقه، هفت بار هت تریک کرده است (از جمله دو بار مقابل لیتوانی) و در یک مسابقه مقابل آندورا ۴ گل زده است.
* با افزایش سن، گلزنی رونالدو بهتر شده است. وی در سال ۲۰۱۹، ۱۴ گل ملی به ثمر رساند.

1399/06/19
13:01:53
5.0 / 5
1653
تگهای خبر: بازیكن , باشگاه , پیروزی , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی