باوجود برنده شدن یك شركت؛

نتیجه مزایده اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران چطور تغییر کرد؟

نتیجه مزایده اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران چطور تغییر کرد؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی نام اسپانسر پیراهن تیم ملی برای حضور در جام جهانی را اعلام نمود که پیش از این یک شرکت دیگر برنده مزایده فدراسیون شده بود.



به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران کار خویش را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز ۳۰ آبان و با دیدار برابر انگلیس آغاز می کند و در ادامه به مصاف ولز و آمریکا می رود. به موازات مباحث فنی و آشفتگی مدیریتی در فدراسیون فوتبال طی ماه های اخیر که منجر به برکناری و ابقای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، مباحث دیگر در رابطه با جام جهانی هم در فدراسیون از این آشفتگی و جنجال بی تاثیر نبوده است.
از میان این حواشی میتوان به انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی ایران اشاره نمود که بازه زمانی طولانی را پشت سر گذاشت و در نهایت نام شرکتی برای اسپانسرینگ رسانه ای شد که در برنده مزایده نبود.
اعلام نام شرکت توسط سخنگوی فدراسیون فوتبال
حدود ۲۰ روز پیش بود که احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای، از «مجید» بعنوان برند پوشاک اسپانسری تیم ملی ایران در جام جهانی نام برد. اصولی اظهار داشت: «در کمیسیون معاملات فدراسیون بر مبنای امتیازها شرایط و مباحث مختلف، برای پوشاک تیم ملی به یک برند ایرانی رسیدیم. جمع بندی و صورتجلسه شده است و فکر می کنم امروز مبحث اعلام گردد. شرکت "مجید" جمع بندی است که در کمیسیون معاملات نهایی و صورتجلسه شده و فکر می کنم به این شرکت هم امروز توسط دبیرکل ابلاغ خواهد گردید.»
اصولی همینطور از برنامه ریزی برای رونمایی از لباس تیم ملی با این شرکت خبر داد: «ان شاءالله پک تیم ملی برای کسب تأیید نهایی به فیفا ارسال می شود و در نهایت بحث رونمایی از پیراهن تیم ملی را هم انجام می دهیم. زمان آن درحال بررسی است و امیدوارم پیش از شروع ماه محرم بتوانیم در یک روز مناسب از لباس تیم ملی رونمایی نماییم.»
جنجال جواد خیابانی با تبلیغ برای شرکت خاص
تیم ملی ایران در دیدار تدارکاتی مقابل الجزایر هم با لباس مجید به میدان رفت. صرف نظر از نتیجه مسابقه که حواشی گوناگونی را برای کادر فنی تیم ملی به دنبال داشت، جملات جواد خیابانی گزارشگر این مسابقه هم به شدت خبرساز شد.
خیابانی که در برخی از برنامه های تلویزیون با لباس همین شرکت اجراهای خویش را انجام داده است، در بخشی از گزارش خود به تمجید از کیفیت «مجید» پرداخت. وی در صحنه ای که بازیکن تیم الجزایر پیراهن مدافع تیم ملی را می کشید، اظهار داشت: «لباس تیم ملی نه تنها طرح زیبایی دارد، بلکه جنس بسیار خوبی هم داشته و پاره نمی گردد.» تیم ملی ایران در بازی با الجزایر
نماینده آل اشپورت: برنده مزایده ما بودیم
با وجود این که سخنگوی فدراسیون فوتبال رسماً نام شرکت مجید را بعنوان اسپانسر پیراهن تیم ملی اعلام نمود اما ظاهراً در مزایده، این شرکت آل اشپورت بوده که در رقابت با سایر شرکت ها رضایت فدراسیون را جلب کرده است. با این وجود پس از جمعبندی های صورت گرفته و به دلایلی که برای رسانه ها روشن نشده، فدراسیون قید آل اشپورت را می زند و سراغ مجید می رود. خبرنگار مهر برای پیگیری این مورد سراغ وحید جعفری نماینده شرکت آل اشپورت در خاورمیانه رفت تا جزئیات مزایده و دلیل انتخاب شرکتی دیگر را جویا شود. جعفری در ابتدا اظهار داشت: ما با ایده پشتیبانی از فدراسیون فوتبال ایران در مزایده شرکت کردیم. پیشنهاد بسیار خوبی هم دادیم. پاکت ها که باز شد ما برنده مزایده بودیم و گفتند تا یکی، دو روز دیگر قرارداد را با شما می بندیم ولی دوستان از این طرف و آن طرف نکاتی را مطرح و بهانه تراشی کردند. آنها تولید داخلی را بهانه کردند. جعفری اضافه کرد: این شرکت آمادگی آنرا دارد که تمامی اقلام درخواستی آن فدراسیون را از تولیدات داخلی تحت لیسانس آل اشپورت آلمان با حضور ناظر کیفی آن فدراسیون در تمامی مراحل تولید تحویل فدارسیون نماید. ضمانت بانکی هم می خواستند که دادیم. سپس خواهان عقد قرارداد سه ساله شدند که آنرا هم قبول کردیم. تمام آنچه فدراسیون پس از برنده شدن ما خواست را عرضه کردیم ولی متأسفانه دیگر خبری نشد. بهانه تراشی فدراسیون و خرید البسه از اسپانسر؟ به قول جعفری، پیشنهادی که شرکت آل اشپورت به فدراسیون فوتبال عرضه کرده، تأمین مجانی کلیه البسه در ارتباط با تیم ملی بزرگسالان و همینطور تأمین البسه تیم های پایه و سایر تیم های ملی فوتبال فوتسال ساحلی بانوان و آقایان بر مبنای فهرست مورد توافق بود که این رقم بسیار سنگینی است ولی به علت عِرق ملی این پیشنهاد را به فدراسیون دادیم. وی اظهار داشت: تا جایی که خبر دارم برندهای دیگر با درصدهای تخفیف اندک، پیشنهاد فروش البسه را به فدراسیون داده بودند. حالا این جای سوال است که فدراسیون به چه دلیل نمی خواهد به پیشنهادی که خودشان برنده کرده اند پاسخ مثبت بدهد. آیا آنها دنبال بهانه تراشی هستند تا البسه را خریداری کنند؟ نماینده شرکت آل اشپورت خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده ای در فدراسیون وجود دارد. اگر واقعاً دنبال تأمین منافع فدراسیون هستند، پیشنهادات که مشخص است. جام جهانی هم که بزرگترین ویترین فوتبالی در دنیاست. بارها گفته ام برندها باید از فدراسیون و تیم ملی حمایت کنند اگر در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان این امر مسیر نشود کی و کجا باید برندهای ورزشی از فدراسیون حمایت کنند؟
جعفری از دلسوزان فوتبال کشور درخواست نمود نسبت به منافع ملی و فدراسیون فوتبال بی تفاوت نباشند. نارضایتی ملی پوشان از البسه تیم ملی؟
براساس خبرهایی که از داخل تیم ملی به بیرون درز پیدا کرد، یکی از مسائلی که فدراسیون فوتبال برای امضای قرارداد با شرکت مجید با آن روبرو بود، به نارضایتی بازیکنان از کیفیت لباس های این شرکت بر می گشت.
برای حل این مشکل مقرر شده بود بازیکنان در بازی با الجزایر به صورت موقت این لباس را بر تن کنند اما ظاهراً شرایط تعریق این لباس ها و خیس شدن بیش از حد آن در مسابقه ای که در کشور قطر برگزار شد، عدم رضایت بازیکنان تیم ملی را به دنبال داشت.
با این تفاسیر باید دید در نهایت علل فدراسیون فوتبال به صورت مشخص و شفاف برای انتخاب شرکت مجید چه بوده است؟ همینطور شرایط همکاری و جزئیات این قرارداد که در ارتباط با تأمین مجانی لباس ها یا پرداخت پول بابت خرید آنها می شود به چه شکل است. آن هم در شرایطی که شرکت آل اشپورت مدعی است حاضر بوده به صورت مجانی البسه تیم ملی را تأمین کند.

1401/05/02
10:03:19
5.0 / 5
331
تگهای خبر: بازی , بازیكن , پورت , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی