مهدی تاج:

دوباره به فیفا نامه زدیم كه رای را بشكنیم، منتظر واكنش قطر هستیم

دوباره به فیفا نامه زدیم كه رای را بشكنیم، منتظر واكنش قطر هستیم

اخبار ورزشی: رئیس فدراسیون فوتبال تصریح كرد با استفاده از مراجع مختلف پیگیر شكستن رای فیفا و كنفدراسیون آسیا در مورد میزبانی از تیم های عربستانی هستیم.



به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مهر، مهدی تاج بعد از برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی فوتسال ما پر از امیدواری است. تیم سوم دنیا شده و واقعیت این است كه تیم ارزشمندی است و تیم اول آسیا و پنجم رنكنیگ جهان هستیم. روی فوتسال سرمایه گذاری زیادی شده است. روزگاری تایلند را به راحتی می بردیم اما الان به سختی می بریم.
وی ادامه داد: در شرق آسیا اتفاقات مهمی دارد رخ می دهد. حتی در عراق هم كه نزدیكی ماست. البته ما هم داریم كار می نماییم. تلاش می نماییم در آینده ای نزدیك ساختمان مجهزی را برای تیم ملی فوتسال راه اندازی نماییم. كسری دستگاه ها و تجهیزات هم امروز تامین می گردد. قبلی ها درست كردند و ما استفاده كردیم و ما هم باید ادامه بدهیم این روند را. روزگاری صفایی فراهانی بنیانگذار این كمپ شد و آقای دادكان هم كارهای زیادی در این كمپ داشت و ما هم داریم كامل می نماییم این كمپ را. همه به خاطر كشور این كار را كردند.
مهدی تاج در مورد میزبانی ایران برای لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: من سوال شما را متوجه نمی شوم اما پاسخ خودم را می دانم. از رادیو و تلویزیون انتطار دیگری داریم چون كه در ریز بحث مسائل قرار دارد.
وی در مورد اظهارات بزرگان ورزش خصوصا مصطفی هاشمی طبا اظهار داشت: اینكه چرا قطر توانست پاسخش این است كه قطر حكمی از هیات اجرایی فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته است. اما ما سه سال پیش اتفاقی در كشورمان رخ داد كه سبب سوء استفاده عربستانی ها شد. آنها رایی در این مورد گرفتند كه تابحال هم پابرجاست. افرادی كه قطر را مثال می زنند باید بدانند كه اصلا برای این كشور رایی صادر نشده است.
مهدی تاج تصریح كرد: اینكه گفته اند ما نمی توانیم درست نبوده است. در كمیته حقوقی ما آقای وثوق احمدی حضور دارند كه زبان ایشان از همه این افراد بهتر است. ضمن اینكه عضو انضباطی فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. اگر می گویند قدرت ایران به اندازه قطر نیست متاسفانه روی ناآگاهی است.
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر آنها موفق شدند به خاطر اینكه آتویی مثل ما نداشتند و رایی هم ضد شان صادر نشده بود. با این حال وزارت ورزش و وزارت امور خارجه در حال انجام كارهای مهمی هستند. ما سال قبل به خاطر این مورد شكایت كرده ایم و پرونده ما در دادگاه ورزش مفتوح است. نامه هایی را هم فیفا و كنفدراسیون آسیا ارسال كردیم و خواستیم كه چون مبحث مورد بازیهای بحث بازیهای آسیایی است، یك بار دیگر این مورد را برای اعضای هیات اجرایی به رای بگذارد.
مهدی تاج تصریح كرد: وزارت خارجه به شدت این مورد را پیگیری می كند تا این حكم را لغو كند. ما به دادگاه بین المللی ورزش هم شكایت كرده ایم. اتفاقی كه خیلی از دوستان بی خبر هستند از آن و اظهار نظر می كنند. اعتراض ما اعتراض درستی است. كمیته امنیت فیفا و كنفدراسیون آسیا یك تیم امنیتی را 10 روز پیش به ایران فرستاد كه ارزیابی آنها از ایران بسیار مثبت بود. البته گزارش آنها هنوز منتشر نشده است اما ورزشگاه آزادی را دیدند، تهران را دیدند و ارزیابی شان خیلی مثبت بود.
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: به كنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا امروز نامه زدیم كه گزارش این سفر را منتشر كنند تا تكلیف ما مشخص شود. اگر گزارش منفی باشد كه مبحث دیگری است. ناظر امنیتی بطور قطع گزارشش را به كنفدراسیون آسیا داده اما آنها هنوز به ما منتقل نكرده اند. البته این برخلاف منشور فیفا و كنفدراسیون آسیاست و همه مردم این را می دانند حتی اگر رادیو نداند!
وی ادامه داد: عربستان و امارات از كنفدراسیون آسیا درخواست نمودند كه دیدارهایشان با قطر در كشور دیگری برگزار گردد اما مورد مخالفت قرار گرفته است. بین درخواست كردن و رایی كه صادر شده تفاوت های زیادی وجود دارد. با این حال تلاش می نماییم كه این مشكل را حل نماییم و رایزنی ها را ادامه خواهیم داد.
مهدی تاج در واكنش به پرسش خبرنگاری كه از رادیو در این نشست حضور داشت و در مورد اظهارات بزرگان ورزش سوال كرده بود اظهار داشت: تكلیف شما كه مشخص است! احترام بزرگترهای ورزش واجب است و همه دوستان عزیز ما هستند اما همانطور كه بارها توضیح دادم ماجرای ما با قطری ها تفاوت دارد. رایی كه ضد ما صادر شده هنوز شكسته نشده است.
رئیس فدراسیون فوتبال از معرفی قطر بعنوان میزبان تیم های ایرانی اطلاع داد و اظهار داشت: برای قطر در كمیته مسابقات كنفدراسیون آسیا رایی صادر نشده و تنها درخواست امارات و عربستان بوده است كه مورد موافقت قرار نگرفته است. رایی كه صادر شده بود به زعم ما مربوط به ایران می گردد اما به زعم عربستان مربوط نمی گردد كه باید دوباره بررسی شود.
تاج ادامه داد: با این حال ما یك نامه ای را نوشته ایم و با استفاده از دو وكیل انگلیسی پیگیری می نماییم. وزارت خارجه هم كه انگلیسی خوب می داند دارد پیگیری می كند كه ما بتوانیم رای قبلی را بشكنیم. اگر قطر میزبانی تیم های ایرانی را بپذیرد باید منتظر عكس العمل تیم های عربستانی باشیم. اگر نپذیرند كه عربستانی ها به قطر بیایند باید منتظر واكنش كنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نشستی كه با كی روش خواهد داشت اظهار داشت: امسال باید سال تعامل بین اهالی فوتبال باشد. ما در سال جام جهانی هستیم و جا دارد از مدیران باشگاه ها و مربیان تشكر كنم كه بازیكنانشان را در اختیار تیم ملی می گذارند تا چند روزی را در كمپ تمرین كنند. در این دو روز جلسه مفصلی با آقای كی روش داشتم كه هنوز به من نگفتند كه بازیكنان حق ندارند در باشگاه هایشان بازی كنند.
مهدی تاج در مورد قرارداد كارلوس كی روش اظهار داشت: از مجموعه عملكرد ایشان به شدت راضی هستیم. اینكه مبلغ قرارداد او انتشار یافته است یك مبحث كلی است و مربوط به سالهای گذشته است كه قبلا هم در موردش صحبت كرده بودیم.

1396/11/10
16:32:05
5.0 / 5
4884
تگهای خبر: بازیكن , باشگاه , فدراسیون , فوتبال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
اخبار ورزشی

Sport Event اخبار ورزشی
sportevent.ir - تمامی حقوق سایت اخبار ورزشی محفوظ است

SportEvent اخبار ورزشی

خبرها و اتفاقات روز ورزشی